mõtlesin, et teen uue sissekande

Nüüd pole vist rohkem kui nädal midagi kirjutanud, mis siinse aja järgi oleks nagu 1min, sest see millise turboga aeg edasi läheb- no ma ei tea, süstik on taha pandud. Aa ja siia kannan arvatavasti edasi vaid pooled asjad, kuna iga jumala päev on uusi asju täis ning nii pika aja peale nagu 1 nädal on seda ilmselgelt palju meelde jätta. Siis jätkates juttu laupäevast, kui Šveitsi tuled olgu pealinn Bern käidud! Võtsime vabaaja kogu päevaks ja rongi ning seal me olimegi. Kuna põhikeelekursus nendega sai reedel läbi (saksa keelt õpime koos veel 5 korda mis on ülejäänud aasta peale ära jaotatud), oli Bern kui lihtsalt kursuse lõpetamiseks. Kuigi plaanis on ikka korra nädalas kõik-kõik kooos midagi teha. Okei Bernis käisime kõik põhikohad ikka läbi, loomulikult ka kuulsa kellatorni juures, kus oli vähemalt 100 jaapanlast, kujutate ette Kai ja Shu tundeid sel hetkel, tunne nagu Jaapanpis, konkreetne massirünnak.

8320_1079882892043_1675433336_166985_2608189_njzhguzg+++8320_1079884212076_1675433336_167016_6134642_n8320_1079883132049_1675433336_166990_2058909_n8320_1079882772040_1675433336_166982_3309915_n

Millalgi istusime päris pikalt starbucks’is, hull nali oli sellega kuidas Kai suuri-üllatunud silmi teeb, mis jäid siiski samadesse mõõtmetesse(Shu’l sedaprobleemi pole, tal on jaapanlase kohta päris suured silmad). Aga alati peab ju mingisugune teine nõks olema, nt: Kai HÕÕRUS silmi- ja see vaatepilt, nagu shokeeritud karu, väga armas:D!

Kell 10 kodus ja kõik läksid kerge pabinaga magama sest esmaspäeval oli esimene ametlik koolipäev (14.sept).

Järgminepäev lihtsalt puhkasime. Käisime hostperega Sempachi ‘kõrgematel aladel“ pikaaaalt jalutamas, mängisime üht lauamängu, suuur värviline-puidust mäng mille Fränzi oli 5. klassis teinud (käis poiste puutöös raudselt!). Sõime ja vaatasime DVD lt üht komöödiat, mis oli muidu saksa keeles aga, et ma magama ei jääks, pandi mu auks ingliskeelsed subtiitrid, olen tänulik selle eest.

 

In love with school

Kool algas 8.15, hommikuti lähme Fränziga koos (kas olen juba ölnud, et hommikuti kui ratastega alla bussikasse lähme, ei pea kordagi väntama, päris äge:D, kuigi kui väga kiireks läheb, siis peaks hoo suurendamiseks ühes kohas juurde väntama, muidu täiskiirusel siilid tuules. Ülestulemisest ma ei räägi, see pole nii lahe.) Koolimaja on julmalt suur ja koolis on kõigest ligikaudu 600 õpilast-ainult gümnaasium. Õpetajad on kohustatud kõrgsaksa keeles rääkima, kuid sellegi poolest saan ma tunnis vb 1 lausest aru, sest jutt on kiire ja palju ametialaseid termineid. Õpetajad on harjumatult sõbralikud ja rõõmsad .

Esimest korda elus tunnen, et ma tõesti tahan, tahan, tahan aru saada millest õpetaja räägib, teha kaasa mida teisedki, vb on põhjuseks, et oleks vanemaks saanud, kuid üks põhjus on kindel: õpilastele siin meeldib õppida, näevad vaeva arusaamatu kallal, sest tulemus hiljem on mõeldud neile, mitte koolide edetabelisse, mis on surm kui oled 51.kohal paremuses. Et olla teistega ühel lainel, et olla iseendaga ühel lainel-on põhjus mulle, miks keel kiiremini selgeks saada. Minuga rääkides nad küll dialekti ei kasuta, kuid kui ise juttu sulanduda on palju keerulisem ning sellepärast polegi ma veel nendega erilist kontakti saanud, tunnen end veits ebamugavalt. Vahel tundub et see koht pole lihtsalt mulle, aga see võtab aega – jah ma tean! Arvatavasti läheb ikka paremaks, noh ..peab lihtsalt minema.

Lühikokkuvõte sellest mida nad õpivad- Eestis oleme me juba kaugel ees oma materjaliga. Matemaatikas teeme tehteid ruutjuurte ja astmetega, mis on mulle hetkel kerge, sest olen seda õppinud, kuid peaaegu pooled lahenduskäigud on teistsugused võrreldes sellega mis ma harjunud olen tegemema + kõik uued sõnad , ajab kergelt segadusse küll. Inglise keeles õpime passive ja active’it ja sõnavara, mille kõige peale oli üks suur arvestuslik töö, õigemini mu esimene prüfung mille hinnet veel ei tea. Saksa keeles loeme raamatut, st nemad loevad, see on mingi sügavamõtteline ja hullu ideega raamat, mille kohta tegid 2 gruppi näidendi, etteaste vms. Füüsikas õpime energiat, mis oleks Eestis juba ajast ja arust. Bioloogias õpime bakterite kohta mis on 84258345korda huvitavam, kui see oli mitu-mitu aastat tagasi kuni selleni aastani. Ausalt öeldes ajaloo teemast pole veel aru saanud. Prantsuskeele tunnis ma pole veel olnud, sest nad on seda ikka mõnusalt 7-8 aastat õppinud, ma võin küll kohal käia kuid midagi kaasa teha, kui siis omaette mingeid põhisõnu õppida, vaatab. Kehalist on 3 korda nädalas, üks päev oli muide orienteerumine, hea idee, üldiselt hästi palju mänge (siiamaani). Kolamas keh.tund kolmapäeva hommikuti tähelepanu: 7.20!! , ainus tund mis on nii vara ja mis on tavaliselt „hommikuvõimlemine“ pluss natuke üldtreeningut, kõike seda muusikaga, isegi. (koolis on 4 võimlat). Siis on vaheldumisi 1 nädal neljapäeviti kaks tundi kunsti, teine nädal religiooniõpetus, järgmine nädal jälle kunst jne. Praeguseni on olnud vaid kunst mis on absoluutselt nii erinev kui üldse võimalik. Joonistame kooli koridore 2 koondpunkiga: vaba käega, koha valivad õpilased täiesti omal tahtel (üle terve koolimaja), paber annab õpetaja omalt poolt, tooli saab iga üks klassist kaasa võtta (neil on eraldi toolid joonistamiseks, sellised kerged, sarnased(!) nagu aias istumiseks), saad paberialuse ning õpetaja käib mingi ajatagant aitamas ja üle vaatamas. Tegime ka joonistavast kohast foto, et pärast võrrelda saaks enda tehtud tööga. Kõige müstilisem on see muidugi et isegi kui õpilased on ilma igasuguse kontrollita koolipeal laiali on, teevad nad tahest tahtmata oma tööd, mis ei tähenda mingit nohkarite-ringi, nad jutustavad küll kui oma ette, nii et see töötegemist ei häiriks, tohutult arvestatakse üksteisega. Peale selle 2 tunni on mul veel 2 tundi kunsti reedeti, kui kallakuna. Seal teeme hetkel ajalehest ja teibiga inimfiguure, paaris töötades, nii et teine demonstreerib mingisugust poosi ja sina teed seda ajalehest. Pärast tehakse igaühe omast eraldi foto. Need kaks viimast, kuid erinevat tundi on ka suure eduga mu lemmikud! Päris mitmes tunnis oleme videosid vaadanud teema kohta mida õpime ning sealt saame palju parema pildi millest jutt tegelikult käib ( nt eriti bioloogia ja füüsika, inkas oleme lühikomöödiaid vaadanud, ingliskeelsele jutule on liskas ingl.k. Subtriitrid et näeksime kirjapilti). Fotolaboris teeme pilte ja ilmutame. Teisipäevane koolipäeva kestab halleluuja 08.15- 19.00. Who said school sucks?

 

Rubriigid: Uncategorized. Salvesta püsiviide oma järjehoidjasse.

2 Responses to mõtlesin, et teen uue sissekande

  1. Karoline ütles:

    jeerum. kool kestab 19.00-ni!!! Kirjaviga, ma loodan 😀

  2. Kriss-Elin ütles:

    võiks küll kirjaviga olla..

Lisa kommentaar